Ενίσχυση της ανάπτυξης των ικανοτήτων των εκπαιδευτικών από την ερευνητική ομάδα DAISSy του ΕΑΠ
Η 5η Οκτωβρίου, έχει καθιερωθεί ως Παγκόσμια Ημέρα Εκπαιδευτικών, το 1994 από την UNESCO για να μας υπενθυμίσει τον καθοριστικό ρόλο που παίζει ο δάσκαλος μέσα στην κοινωνία.
Με γνώμονα πως η εκπαίδευση είναι το κυριότερο μέσο για την ατομική και συλλογική ανάπτυξη, η ερευνητική ομάδα DAISSy του ΕΑΠ, υλοποιεί διάφορες δράσεις για την ανάπτυξη των δεξιοτήτων των εκπαιδευτικών, την απόκτηση νέων προσόντων, την εκμάθηση νέων τεχνολογιών για την βελτίωση τους.
Κάποιες από τις δράσεις της ομάδας DAISSy είναι οι παρακάτω:
- Μαζικό Ανοικτό Διαδικτυακό Μάθημα (MOOC) και εν συνεχεία Μεικτό Διαδικτυακό Μάθημα (Blended Online Course), με θέμα «STE(A)M education for educators: Design, orchestration and implementation of STE(A)M education», τα οποία διατέθηκαν με μεγάλη συμμετοχή από την άνοιξη έως το φθινόπωρο 2021, στο πλαίσιο του έργου STEAMonEdu. Το ίδιο έργο παρήγαγε το πρώτο σε πανευρωπαϊκό επίπεδο πλαίσιο ικανοτήτων των εκπαιδευτικών STEM/STE(A)M και, με βάση αυτό, το πρώτο εργαλείο αυτό-αξιολόγησης
- Πρόγραμμα Σπουδών και Μαζικό Ανοικτό Διαδικτυακό Μάθημα (MOOC), στο οποίο οι εκπαιδευτικοί εκπαιδεύτηκαν στο πώς να χρησιμοποιούν στην τάξη απλά εργαλεία Augmented Reality και άλλα ψηφιακά εργαλεία, προκειμένου να εισαγάγουν τη θεματική της ψηφιακής πολιτιστικής κληρονομιάς στους/στις μαθητές/τριές τους και να τους υποστηρίξουν στην ανάπτυξη τρισδιάστατων σκηνών ψηφιακής πολιτιστικής κληρονομιάς. Τα αποτελέσματα αναρτήθηκαν στο διεθνές ψηφιακό μνημείο “Europa Square”, το οποίο υλοποιήθηκε στο πλαίσιο του έργου CrowdDreaming
- Hackathon με τη συμμετοχή εκπαιδευτικών, μαθητών και εκπροσώπων κοινωνικών εταίρων, με αντικείμενο την ανάπτυξη τεχνολογικών λύσεων για κοινωνικά ζητήματα που σχετίζονται με τους Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης του ΟΗΕ. Η εκδήλωση έλαβε χώρα με μεγάλη επιτυχία το Σεπτέμβριο 2021, στο πλαίσιο του έργου SocialHackademy
- Διαδικτυακό μάθημα για τη διαχείριση της διαφορετικότητας και της πολύ-πολυτισμικότητας στην τάξη, το οποίο υλοποιήθηκε στο πλαίσιο του έργου Divina-Edu (http://diversityadultedu.eu/)
- Διαδικτυακή πλατφόρμα ομότιμης μάθησης (peer online learning platform) για την ανταλλαγή εμπειριών και την εκπαίδευση στην αντιμετώπιση της διαδικτυακής ρητορικής μίσους (online hate speech). Μπορείτε να εγγραφείτε μέσω της ιστοσελίδας του έργου AMELIE
Για το επόμενο διάστημα η ερευνητική ομάδα DAISSy θα συμμετάσχει στα παρακάτω έργα:
- Θα εκπαιδεύσουν εκπαιδευτικούς στον γραμματισμό μέσων (media literacy) – έργο CRAL – και στην χρήση ψηφιακών τεχνολογιών με στόχο την αποτελεσματική κατανάλωση ενέργειας (digital energy efficiency) – έργο Good Deeds
- Θα αναπτύξουν διαδικτυακές πλατφόρμες και ψηφιακό υλικό για την εκπαίδευση των εκπαιδευτικών στην εφαρμογή ψηφιακών τεχνολογιών στην εκπαιδευτική μεθοδολογία και πρακτική – έργα T4SVEN και RE-EDUCO
- Θα συντελέσουν στην ανάπτυξη των ικανοτήτων των εκπαιδευτικών ώστε να διευκολύνουν τους μαθητές να ενταχθούν στην αγορά εργασίας – έργο Instruction
- Θα προωθήσουν, μέσω της εκπαίδευσης των εκπαιδευτικών, τη χρήση παιγνίων στην τάξη ως εργαλεία εκπαίδευσης, είτε πρόκειται για ψηφιακά παίγνια – έργο V4T, είτε για επιτραπέζια – έργο TEGA
Με στόχο την υλοποίηση των δράσεων, η ομάδα DAISSΥ, συνεργάζεται με εκπαιδευτικούς και Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης και Σχολεία ανά την Επικράτεια.
Για την υλοποίηση των δράσεων αυτών, καλωσορίζουμε τη συμμετοχή εκπαιδευτικών ως μέλη της ομάδας DAISSy, ενώ έχουμε προχωρήσει στη σύναψη συμφώνων συνεργασίας με Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης και Σχολεία ανά την Επικράτεια. Επιπλέον, επιδιώκουμε διαρκώς διάλογο με τους/τις εκπαιδευτικούς και αναζητούμε νέες ιδέες και συνεργασίες.