Νέο πρόγραμμα από το Κ.Ε.Δ.Ι.ΒΙ.Μ. του Ε.Α.Π. “Επίλυση Συγκρούσεων και Διαχείριση Κρίσεων στο Σχολείο – Διαχείριση Σχολικής Τάξης”
Προθεσμία Υποβολής Αιτήσεων: 25.11.2021
Συνολική διάρκεια: 400 ώρες (34 εβδομάδες – 9 μήνες)
Μονάδες ECVET: 16 ECVET
Θεματικό Πεδίο: Ανθρωπιστικών Επιστημών
Hμερομηνία έναρξης – λήξης του προγράμματος: Δεκέμβριος 2021 – Αύγουστος 2022
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
Θεματικές Ενότητες του Προγράμματος:
- Εισαγωγή στο πρόγραμμα
- Συγκρούσεις στον σχολικό χώρο. Μοντέλα και τεχνικές διευθέτησης των συγκρούσεων
- Μοντέλα Εκπαιδευτικής Διοίκησης και διευθέτηση των συγκρούσεων. Ο διευθυντής του σχολείου. Η διαδικασία λήψης αποφάσεων στον σύλλογο διδασκόντων και η διευθέτηση των συγκρούσεων
- Η κρίση στον σχολικό χώρο. Προληπτικές πρωτοβουλίες, Δράσεις διαχείρισης
- Παραδειγματικά σενάρια-μελέτες περίπτωσης διευθέτησης συγκρούσεων και διαχείρισης κρίσεων
- Η Διαχείριση της σχολικής τάξης
- Δράσεις πρόληψης εμφάνισης διαταρακτικών συμπεριφορών
- Παρεμβατικές δράσεις για την αντιμετώπιση των διαταρακτικών συμπεριφορών
- Παραδειγματικά σενάρια-μελέτες περίπτωσης διαχείρισης προβλημάτων στη σχολική τάξη
- Τελική γραπτή εργασία
ΣΚΟΠΟΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
Σκοπός του εκπαιδευτικού προγράμματος είναι:
- Η ενημέρωση των συμμετεχόντων/ουσών σε θεωρητικό επίπεδο και η οριοθέτηση των εννοιών: επικοινωνία, διαπραγμάτευση, σύγκρουση στη σχολική κοινότητα, κρίση στον σχολικό χώρο, διαχείριση ζητημάτων σχολικής τάξης (ορισμοί, αιτίες, στάδια).
- Η παρουσίαση των σύγχρονων πρακτικών -διεθνώς και στη χώρα μας- αντιμετώπισης των παραπάνω ζητημάτων.
- Η μελέτη -με τη χρήση μελετών περίπτωσης και επιμορφωτικών δραστηριοτήτων- θεμάτων τα οποία άπτονται των ζητημάτων των συγκρούσεων στη σχολική κοινότητα των κρίσεων στον σχολικό χώρο (τεχνικές διευθέτησης συγκρούσεων, μοντέλα εκπαιδευτικής διοίκησης, διαδικασίες λήψης αποφάσεων, σύνταξη και εφαρμογή σχολικών κανονισμών, πρόληψη, διαχείριση και επίλυση κρίσεων).
- Η εργαστηριακή μελέτη -με τη χρήση μελετών περίπτωσης και επιμορφωτικών δραστηριοτήτων- ζητημάτων διαχείρισης ζητημάτων σχολικής τάξης και η αντιμετώπιση συγκρούσεων και διαταρακτικών συμπεριφορών στη σχολική τάξη (ο ρόλος του εκπαιδευτικού, η διαχείριση της τάξης, ζητήματα πρόληψης, ζητήματα παρέμβασης).
- Η απόκτηση από τους/τις συμμετέχοντες/ουσες δεξιοτήτων σχεδιασμού και υλοποίησης δραστηριοτήτων πρόληψης και αντιμετώπισης των σχετικών ζητημάτων με τη θεματολογία του Προγράμματος
ΣΕ ΠΟΙΟΥΣ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
Το πρόγραμμα απευθύνεται:
- Στα στελέχη της τυπικής -σχολικής- εκπαίδευσης (διοικητικά και παιδαγωγικής καθοδήγησης).
- Στους/στις εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων της εκπαίδευσης.
- Στους/στις φοιτητές/τριες και στους/στις αποφοίτους των Παιδαγωγικών Σχολών και των σχολών με κοινωνικό και ανθρωπιστικό προσανατολισμό.
- Στους επιστήμονες-ερευνητές των οποίων τα ερευνητικά ενδιαφέροντα προσανατολίζονται στον σχολικό χώρο.
Για περισσότερες πληροφορίες στο https://kedivim.eap.gr