DeskNET Φοιτητικό Φροντιστήριο

DeskNet

Η Υπουργός Παιδείας κ. Ν. Κεραμέως, σε διαδικτυακή εκδήλωση του ιδρύματος, ανακοίνωσε την επίσπευση προς ψήφιση στη Βουλή του νομοσχεδίου για την αυτονομία του ΕΑΠ, καθώς και την έγκριση 251 θέσεων διοικητικού και τεχνικού προσωπικού μέσω ΑΣΕΠ.

Χαρακτηριστικά η κ. Κεραμέως ανέφερε: “Πρέπει να σας πω ότι πιστεύουμε στην αυτονομία αυτών των ιδρυμάτων και θα το εξετάσουμε πολύ προσεκτικά για να οδεύσουμε προς την αυτονομία του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου”.

Υπενθυμίζεται ότι η Διοικούσα του ΕΑΠ με πρόεδρο το σημερινό Γενικό Γραμματέα Ανώτατης Εκπαίδευσης Οδ. Ζώρα, με ομόφωνη απόφαση ζήτησε από τη Ν. Κεραμέως να καταθέσει , προς ψήφιση, στη Βουλή , σχετική ρύθμιση.

Οδυσσέας Ζώρας

Σύμφωνα με τη Διοικούσα του ΕΑΠ:

  • Το Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο (ΕΑΠ) είναι ένα από τα 24 ΑΕΙ της Χώρας και το 19ο ΑΕΙ, με βάση τη χρονολογική σειρά ίδρυσης και λειτουργίας τους. Ιδρύθηκε το έτος 1992 (άρθρο 27 του Ν. 2083/92), και άρχισε τη λειτουργία του με την παροχή των πρώτων προγραμμάτων σπουδών 1998.
  • Αν και οι προϋποθέσεις αυτοδυναμίας που έθεταν οι διατάξεις του ν. 2552/1997 (ύπαρξη δύο (2) τουλάχιστον ανεξάρτητων Σχολών, τρεις (3) Καθηγητές πρώτης βαθμίδας και διορισμός Γραμματέα του Ιδρύματος) πληρώθηκαν από το 2002, εν τούτοις μία σειρά από νομοθετικές διατάξεις με τη μορφή τροπολογιών νόμων άλλαζαν συνεχώς και επί το δυσμενέστερο τις προϋποθέσεις αυτοδυναμίας, με αποτέλεσμα το Ε.Α.Π. σήμερα, τριάντα (30) έτη από την ίδρυσή του και είκοσι πέντε (25) έτη από την ουσιαστική έναρξη λειτουργίας του, να παραμένει ακόμα υπό καθεστώς Διοικούσας Επιτροπής.
  • Αποστολή του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστήμιου (Ε.Α.Π.), είναι η εξ αποστάσεως παροχή πτυχιακής και μεταπτυχιακής εκπαίδευσης και επιμόρφωσης, με την ανάπτυξη και αξιοποίηση κατάλληλου, εκπαιδευτικού υλικού και μεθόδων διδασκαλίας. Στους σκοπούς του Ε.Α.Π. εντάσσονται η προαγωγή της επιστημονικής έρευνας καθώς και η ανάπτυξη τεχνολογίας και μεθοδολογίας, στο πεδίο της μετάδοσης της γνώσης από απόσταση.
  • Στο πλαίσιο της αποστολής του και των σκοπών του, το Ε.Α.Π. προσφέρει σήμερα εξήντα (60) και πλέον Προπτυχιακά και Μεταπτυχιακά Προγράμματα Σπουδών, σε εξειδικευμένα αντικείμενα, τόσο στην Ελληνική όσο και σε άλλες γλώσσες, φιλοξενεί πλέον των πενήντα χιλιάδων (50.000) φοιτητών, οι οποίοι εντάσσονται και στους τρεις (3) κύκλους σπουδών Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Επιπλέον, διαθέτει πλήρες και ολοκληρωμένο ακαδημαϊκό περιβάλλον, με τις πλέον σύγχρονες δυνατότητες τηλεκπαίδευσης, ειδικά αναπτυγμένο διδακτικό υλικό για την Εξ Αποστάσεως μάθηση, διεθνείς συνεργασίες, εργαστήρια, Εξ αποστάσεως βιβλιοθήκη, αναγνωστήρια και σύγχρονες εγκαταστάσεις, ενώ έχει εφαρμόσει από τον πρώτο χρόνο λειτουργίας του, την ετήσια αξιολόγηση όλων των διδασκόντων και του εκπαιδευτικού έργου.
  • Η οργάνωση του Ιδρύματος σε ό,τι αφορά το εκπαιδευτικό υλικό, τον προγραμματισμό της εκπαιδευτικής διαδικασίας κλπ. έχει ανέλθει σε πολύ υψηλό επίπεδο και είναι αξιοζήλευτη από πολλά ΑΕΙ της Ελλάδας αλλά και του εξωτερικού.
  • Παράλληλα το Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο βελτιώνει συνεχώς τη θέση του στις διεθνείς κατατάξεις των Πανεπιστημίων, ενώ πλέον συμπεριλαμβάνεται σταθερά μεταξύ των πέντε (5) καλύτερων Εξ Αποστάσεως Πανεπιστημίων του κόσμου. Πρόσφατα δε, τιμήθηκε με την ευθύνη της διοργάνωσης του Ευρωπαϊκού Συνεδρίου Ανοικτών Πανεπιστημίων του 2022.
  • Ο ιδιαίτερος χαρακτήρας του Ε.Α.Π. και ο προσανατολισμός του στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση, η εμπιστοσύνη με την οποία περιβάλλει το ίδρυμα η ελληνική κοινωνία και η ακαδημαϊκή κοινότητα, το μέγεθός του αλλά και η μηδαμινή οικονομική επιβάρυνση της πολιτείας, συνηγορούν θετικά στην άμεση δρομολόγηση της διαδικασίας αυτοδυναμίας του, καθώς κινδυνεύει να μείνει το μοναδικό ελληνικό ΑΕΙ που δεν θα είναι αυτοδύναμο, αν και πληροί τα κριτήρια που προβλέπει η γενικότερη ακαδημαϊκή πρακτική αλλά και το ίδιο το υπό συζήτηση νομοσχέδιο. Επισημαίνουμε, ότι το δημοσιευθέν νομοσχέδιο προβλέπει (στο άρθρο 336) την κατάργηση της (τελευταίας – πλην εκείνης του Ε.Α.Π.) Διοικούσας Επιτροπής του Διεθνούς Πανεπιστημίου Ελλάδος, ενώ παράλληλα (στο άρθρο 5) προβλέπεται «Εάν Ε 184.4/2.1η ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ 2 δύο (2) τουλάχιστον ακαδημαϊκές μονάδες επιπέδου Σχολής γίνουν αυτοδύναμες, το Α.Ε.Ι. γίνεται αυτοδικαίως αυτοδύναμο και εκδίδεται διαπιστωτική απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων». Κι όμως, το Ε.Α.Π. με τρεις (3) αυτοδύναμες Σχολές εδώ και 25 χρόνια (από το 2006) και μια ακόμη που σύντομα θα πληροί τα κριτήρια αυτοδυναμίας, δεν είναι ακόμη αυτοδύναμο!

Πηγή: esos.gr